Skola, Waynes coffe, Mysko person & Skolarbete

Idag har det varit en rätt skön och ganska slapp dag i skolan, började med eget arbete på första lektionen (hade dock kunnat jobba hemma! vilket jag inte visste!!?), sedan svenska som bestod av att låna en bok i stort sätt ^^ lägger upp en liten bild och sammanfattning längre ner :), sedan hade vi iaf NO och då fick vi läsa x-antal sidor på valfritt ställe.

Efter skolan gick jag, Louise, Linn och Miranda till Waynes Coffe och köpte varm choklad med marshmallows! Mumma! ^^ Tror det är min nya favvo-dryck nu :)
När vi sitter där och avnjuter våra drycker så kommer det en man?/kvinna? och bara ställer sig och glor på oss, ca 5m bort.. Sen gick hon/han in i Akademibokhandeln och smygtittade på oss. Efter en stund kommer hon ut och ställer sig i entrén till Waynes och Akademibokhandeln och bara stirrar på oss IGEN! :o vi började fundera vad människan höll på med.. :s Sedan började han/hon gå iväg men stannar och vänder sig om och glor med mellanrum :O Tillslut så blev vi irriterade och Miranda sa: "Näe nu glor vi alla tillbaka!" och vi gjorde det. När vi gjorde det och personen såg det så började han/hon gå tillbaka mot vårat håll och vi blev nästan panikslagna! :o Men vi kollade bort och då stannade han/hon och bara glodde igen, efter en stund så hade vi funderingar på att gå därifrån eftersom att det började bli lite obehagligt.. Men som tur så gick den här persnen iväg och vi slapp se människan igen. Det är konstigt vad märkliga människor det egentligen finns :s

När jag kom hem så satte jag mig direkt med Bröllopsuppgiften vi fick för flera veckor sedan som ska vara klar imorn :s Det tog ca. 4 timmar att få den klar men den får duga som den är, orkar inte fixa mer med den nu >< urk...

På fredag bär det i alla fall av till Mora med flickorna hem till Miranda :D Blir där hela helgen! Ska bli riktigt skoj! :D

Men nog om det här, nu kommer bilden och sammanfattningen av boken som jag lånade idag. Får se hur bra den är när jag har börjat läsa den bara ^^



Systrar på flykt undan en hämndgalen mördare.
I 1200-talets Japan lever 13-åriga Kimi och hennes lillasyster Hana ett stilla familjeliv. Men allt slås i spillror när flickornas far och brödet oväntat mördas av deras alltid så godmodige farbror, för att själv kunna ta makten och bli släktens överhuvud. Tack vara sin otillåtna krigarträning klarar de två systrarna sig undan attacken och lyckas fly till brödernas samurajskola, men farbroderns blodtörstiga samurajer är dem hack i häl...

"I mästarens skola" är första delen i serien om Samurajens döttrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0