1. Presentera mig själv

Jag heter Anntonia men är döpt till Elin Anntonia Mari Arvidsson. Jag har alltid, så länge jag kan minnas, haft smeknamnet Nona inom familjen. Det uttalas "Nååna" typ. Det är bara de i min familj och vissa i min släkt som har använt det smeknamnet och pga. att jag inte har tyckt om det så har inte mina kompisar fått kalla mig för det, haha! Men nu de senaste åren har jag börjat gilla det mer och mer. Det finns någon charm med smeknamn ändå. 
Jag är född den 23 juni 1991. Så jag är 19 år men det är inte långt kvar tills man är 20!

Jag har 3 mindre syskon, alla bröder. Jimmy Arvidsson 17 år, Olov Arvidsson 15 år och Albert Arvidsson 10 år. Men har även två plastbörder vid namn Thomas Boberg 24 år och Tobias Boberg 15 år. Thomas och Tobias är söner till min mammas sambo med de bor nere i Göteborg. 

Mina föräldrar heter Ann-Kristin Arvidsson & Tony Arvidsson. Men de har varit skilda i ca. 4 eller 5 år, har tappat räkningen? Men mamma har behållit Arvidsson som sitt efternamn. Mamma har nu en ny sambo vid namn Jimmy Boberg. Mamma bor i Kilafors och pappa i Holmsveden.
Min bästa vän är nog Louise Liljegren. Vi har samma humor och gillar i stort sätt samma saker och musik. Jobbar ju även med henne. Det går inte en dag utan att vi flabbar runt på luncherna och skrattar som galningar. Men sen har jag ju mina ädelstenar kvar hemma i Bollnäs trakterna, Andriette Norling & Tobias Björk. De två är nog bland de trognaste vänner man kan ha. Saknar dem när jag är nere i Örebro faktiskt.

Jag är född i Bollnäs men uppväxt i Holmsveden. En pyttig by, ca. 3 mil utanför Bollnäs. Där har jag bott i nästan hela mitt liv. Men när jag va 16 år och skulle börja gymnasiet så flyttade jag ner till Örebro för att gå Frisörlinjen. Efter 3 år på gymnasiet så tog jag studenten och var gladare än någonsin. Flyttade ihop med min pojkvän Matti Luoma-Pantti i en etta på 42kvm och blev en Närking. Har varit Närking sen i Juni/Juli 2010.
Jag blev kvar i Örebro pga. att jag skulle börja jobba som frisör på en salong i Frövi som Louise tagit över. Salongen heter i alla fall Salong La Fayette och ligger väldigt centralt. Om jag blir kvar i Örebro/Frövi i framtiden återstår att se. För någon gång vill jag hem till Hälsingeskogarna igen.

That's how I do it.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0