3. Mina föräldrar

Nu ska jag skriva lite granna om mina föräldrar. Ska inte vara allt för långdragen, men vi får se vad jag kan skrapa ihop :)

Vi börjar med min mamma, hon heter Ann-Kristin Arvidsson fd. Tvärberg. Hon är född 30 maj 1967 och uppväxt i Segersta som ligger utanför Kilafors. Där gick hon i skolan 1an-6an och gick sedan på Granbergs skolan i Bollnäs 7an-9an. Efter det gick hon på Torsbergsgymnasiet i 2 år. Hon har jobbat inom en rad olika saker fram tills idag. Hon har bland annat jobbat på ICA, Konsum, på Sibylla, som dagmamma, på dagis, haft företag, sen har hon även jobbat i Sibokiosken (nuvarande Sibo grillen). Idag jobbar hon som lokalvårdare på Stråtjära skolan och dagiset där. 

Min pappa heter Tony Arvidsson. Han är född 24 december 1959 och uppväxt i Sibo som ligger strax intill Kilafors. Han gick på Lilltjära skola 1an - 6an, sedan på Granbergs skolan 7an-9an, han gick aldrig gymnasiet pga. att han fick jobb på Sågverket i Lilltjära. Där jobbade han ett bra tag tills de lade ner verksamheten och då började han som truckförare istället. Efter det så utbildade han sig till lastbilschaufför så har har kört lastbil för ICA, posten, tvätten och nu i dagens läge så kör han timmerbil.
När mamma var 15-16 år så träddade hon pappa och då var han 23-24 år. De flyttade ihop med varandra och flyttade till en lägenhet i Sibo. När de väntade mig så flyttade de till Holmsveden, där min pappa bor än idag. Mamma var 24 när hon fick mig och pappa 32. Sedan fick de 3 barn till, mina bröder. När jag var 14 så skiljde dom sig och mamma flyttade till Stråtjära. När jag var 15 så skaffade mamma en ny karl vid namn Jimmy Boberg. Våren 2009 flyttade de till ett hus mitt i Kilafors med 9 rum o kök. 

Mina föräldrar är nog de bästa föräldrarna man kan tänkas ha. I alla fall enligt mig, eftersom att de är mina föräldrar. Jag tror att alla föräldrar är unika, och mina är inget undantag. Jag har haft en jättebra uppväxt och jag känner att jag saknar ingenting från min barndom mer än att jag inte fick någon syster, haha! ;) De ställer alltid upp och det går att prata om nästan allt med dem. Jag älskar dem obeskrivligt mycket och jag vill aldrig mista dem! De är bland det bästa jag har i mitt liv. 

Tack för att ni finns!
Jag Älskar Er!




/A

Kommentarer
Postat av: anna

Va gulligt skrivet ! Men det bästa man har är ju barnen !! :-)

2011-01-17 @ 18:38:14
Postat av: Anntonia

Anna: Haha, kanske det! Men jag har ju inga barn än vet du väl ;D

2011-01-17 @ 20:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0