5. Vad är kärlek

Kärlek för mig betyder mycket. Det finns olika slags kärlek, t.ex till sina vänner, till sin familj/släkt, pojk- /flickvän, djur eller vad det nu kan vara. För mig så är kärlek när man kan umgås med dem man tycker om och verkligen kan visa att man älskar varandra. Kärlek behöver inte betyda att det kan vara som ett förhållande med massa pussar o kramar hit o dit utan bara att visa sin uppskattning till personen i fråga tycker jag är kärlek. För det är ju kärlek på ett sätt det med liksom. Är det någon man känner så visar man ju sin uppskattning och ömhet på ett eller annat vis och det är ju faktiskt kärlek av ett slag. Bara att veta att man har någon/några som finns till hands om det skulle vara något betyder ju massa. Så kärlek kan nog beskrivas på många sätt. Både fjärilar i magen, skratt, leenden, pussar, kramar, sorg, vänskap, tårar, saknad, vänner, familj, bästa vännen, grannen i dörren bredvid, eller hunden kan vara kärlek. Man avgör helt enkelt själv vad kärlek betyder för en själv. För mig är kärlek att visa att man uppskattar varandra oavsett vad som händer, att man alltid finns där om det skulle vara något.
Varför inte lätta upp dina näras dag med en kram eller en främlings med ett leende, det hjälper!

Älska mer!
/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0